podpora našich prospěšných bakterií

Jak pracovat s přirozenou zdravotní výbavou vašeho těla.

Lidské tělo je domovem tolika mikroorganismů, jako je hvězd na obloze, přátelského malého vesmíru bakterií, který všude chodí s námi. Přínosů tolika (ač drobných) přátel je bezpočet - mimo jiné spočívají v tom, že tráví určité potraviny; jsou zdrojem energie; tvoří naši kožní bariéru; pomáhají řídit metabolismus; brání vstupu vnějších mikroorganismů; a pomáhají nám v boji se škodlivými mikroorganismy, které nás napadají. Jako každý dobrý hostitel, je naším úkolem zajistit, aby prostředí pro tyto přátelské bakterie bylo zdravé a přívětivé.

Jak podpořit prospěšné bakterie

Věda o tom, jak vytvořit dobrý domov pro přátelské bakterie, se neustále vyvíjí, ale existuje několik různých věcí, které vám mohou pomoci zajistit, aby vaše společenství ústních mikrobů (neboli ústní mikrobiom) bylo zdravé a vyvážené:

  • Jezte více rostlinné stravy. Mnoho vědců pracujících v této oblasti věří, že jíst více rostlinné stravy je tím správným způsobem, jak začít. To znamená vše, co nepochází ze zvířat – ovoce, zelenina, cereálie, luštěniny, čočka, tofu a ořechy. Spíše než vyřazení všech živočišných produktů z naší stravy může k podpoře vyváženějšího ústního prostředí a dobrého celkového zdraví přispět začlenění několika dalších rostlinných živin.
  • Snižte množství cukru. Již dlouho se ví, že cukr není pro zdraví úst přínosný, a nový výzkum objasňuje, proč tomu tak je. Vědci se domnívají, že jedním ze škodlivých účinků stravy s vysokým obsahem cukru může být jeho dopad na bakterie naší ústní dutiny podporující množení kyseliny milujících bakterií, jako je Streptococcus mutans, které přispívají k zubnímu kazu a parodontálním onemocněním a brání množení dalších prospěšných bakterií.
  • Vyhněte se kyselým nápojům. Kyselé nápoje jsou také považovány za nepřátele zdraví úst. Dokonce i verze bez cukru mohou změnit rovnováhu mikroorganismů a narušit dobré bakterie. Opět to nemusí znamenat, abyste tyto nápoje přestali úplně pít, jen si je dopřávejte jen občas, pro potěšení.
zendium_grab_007_840x439
  • Jste diabetik? Pokuste se udržovat si správnou hladinu glukózy v krvi. Pokud žijete s cukrovkou, její dobré zvládnutí může být důležitou součástí dobré péče o ústní dutinu. Ústní bakterie mohou být narušeny kolísáním hladiny glukózy v krvi. Takže i když jsme věděli, že dobře zvládaný diabetes je pro zdraví zásadní v mnoha ohledech, je zajímavé si uvědomit, že zajištění dobře vyváženého mikrobiomu může být jedním z nich.
  • Zvolte si zubní pastu podporující bakterie. Dobrá ústní hygiena je samozřejmě základem veškeré péče o ústní dutinu. Tradičně se tato hygiena definuje jako čištění zubů alespoň dvakrát denně, používání dentálních nití a používání ústní vody. Typ zubní pasty, kterou používáte, je však také důležitý. Použití značky, jako je Zendium, která je konkrétně zaměřena na podporu prospěšných bakterií v ústech a potlačení těch škodlivých, je dobrým způsobem, jak udržet váš orální mikrobiom ve zdraví.
  • Přestaňte kouřit. Další klasická zásada pro zdraví - přestat kouřit - je nezbytným předpokladem podpory ústních bakterií. Výzkum dokazuje, že kouření může poškodit citlivou rovnováhu mikroorganismů v ústech, což je jen jedním z mnoha skvělých důvodů, proč cigaretu zahasit.

Vzhledem k bezpočtu jednoduchých způsobů, jak podpořit prospěšné bakterie v našich ústech, které máme k dispozici, je čas podniknout patřičné kroky. V reakci na mnoho důležitých věcí, které pro nás dělají, je čas prokázat našim váženým mikrobiálním přátelům trochu lásky na oplátku.

Lidské tělo je domovem pro tolik mikroorganismů, kolik je na obloze hvězd.

DOPORUČENÉ PRODUKTY

Back to top